17 Ekim 2017 Salı

Marmara Üniversitesi

Marmara Üniversitesi, 125 yıllık şerefli tarihi, 2900 seçkin öğretim üyesi ve 51.000 öğrencisi ile Türkiye'nin en büyük şehri olan Türkiye'den katkıda bulunmaya çalışan Türkiye'nin önde gelen yüksek öğretim kurumlarından biridir. Marmara Üniversitesi, dört fakülte İktisadi ve İdari Bilimler, Mühendislik, Tıp, Eczacılık ve Dişhekimliği fakültelerini toplayarak, Türkiye'nin tek poliglod üniversitesidir.


Marmara Üniversitesi, 1982 yılından bu yana 26 yılda yeni birimler eklenerek hızla büyümüştür. Rektörlüğe, 32 Araştırma ve Uygulama Merkezine bağlı 14 fakülte, 11 enstitü, 9 kolej ve 2 bölüm, araştırma görevlerini sürdürmektedir. Öğretim faaliyetlerine ek olarak, kolektif odaklı hizmetleri de
geliştiren Üniversitemiz, yayıncılık ve danışmanlık faaliyetlerine büyük önem vermektedir; bilgi toplumu haline gelen toplumumuz toplumun taleplerine adapte ederek ülkemizde ihtiyaç duyulan insan gücünün ve teknolojisinin gelişmesine katkıda bulunmaktadır. ekonomik, siyasal, kültürel ve benzeri sorunlarla, yurtiçinde ve yurtdışında ülkemizi onurlandırıyoruz.

Marmara Üniversitesi, Atatürk İlke ve İnkılâpları yönündeki demokratik ve katılımcı eğitim ile ana görev olan eğitim ve öğretim ile bu hedefleri doğrultusunda gençlerimizi geleceğe hazırlamayı amaçlamaktadır. Bunu yaparken 567 profesör, 222 doçent, 581 yardımcı doçent, 230 öğretim görevlisi, 981 araştırma görevlisi, 173 öğretim görevlisi, 69 uzman, 2831 öğretim görevlisi, 3 çevirmen, 1 eğitim-öğretim plancısı akademik personelimizde başarılı çalışıyorlar. birlikte; Çeşitli birimlerde 1332 idari personel istihdam edilmektedir. İştirakçilerimiz, kamu ve özel sektör, üniversitemizin yurtiçinde veya yurtdışındaki şerefine veya kendi işinin başına gelir.

Hemen hemen her alanda dünya standartlarında eğitim veren ve kapılarını yabancı öğrencilere açan Marmara Üniversitesi, uzun ve başarılı geçmişinin gücü ile gelecekte çağdaş bir dünya üniversitesi haline geldi, çeşitli bilimsel toplantılara, kültür sanatlarına özel önem veriyor ve spor faaliyetleri. ulusal ve uluslararası etkinliklere katılmak veya ev sahipliği yapmak. Yüksek öğrenim alanı, sanal eğitim, e-bilim ve e-ticaret, e-öğrenme, e-Türkiye, bilgi aktarım teknolojisi, yüksek teknoloji, biyoteknoloji, enerji, malzeme bilimleri vb. Gibi gelişmeyi ifade eden yeni şartlar her zaman vardır. Üniversitemizin gündemi, ilgili birimlerin eğitim ve araştırma faaliyetlerinde yaşıyor. Üniversitemiz, Avrupa Üniversiteler Birliği'nin (EUA) Türkiye'de değerlendirmek için aldığı ender üniversitelerden biridir. Mühendislik ve Teknik Eğitim Fakültesi, uluslararası ABET çalışmalarına devam etmektedir. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Avrupa'daki ticaret ve ekonomi eğitimini onaylayan EQUIS değerlendirmesine girmeye hazırlanıyor. Sosyal Bilimler Enstitüsü Avrupa Yönetim Geliştirme Vakfı (EFMD) kurumsal üyesi olarak kabul edilmiştir. Üniversitemiz, birçok yabancı üniversiteyle öğretim üyesi değişimi de dahil olmak üzere araştırma ve eğitim protokolleri yürütmüştür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder